3 tips til en god start på dagen

Hvem vil ikke gerne stå op til en god morgen? Hvis du er en af dem, som kunne bruge et par tips til, hvordan du får en god start på dagen, så kan du læse med her.

En god nats søvn

Den gode start på dagen kan allerede starte om natten. Når man har sovet godt, kan man være frisk og veludhvilet til at tage hul på morgendagen.

Det er dejligt at lægge sig godt til rette i sengen blandt dyner og puder – og måske din bedre halvdel. Nogle gange kan det dog være en udfordring at falde i søvn. Der er mange tips til at falde hurtigere i søvn. For nogle kan det være en idé at mindske koffeinindtaget eller bruge skærmen mindre før sengetid, meditation eller mindfulness, kosttilskud til overgangsalderen osv. Husk dog, at kosttilskud overgangsalderen kun bør være et supplement til en sund og varieret kost.

Spis morgenmad

At få lidt at spise kan være med til at give dig energi til at starte dagen på.

Er du en af dem, som typisk springer morgenmaden over? Det kan fx være, fordi du ikke har ret meget tid og hellere vil sove længe.

Der er mange muligheder, også til dem, som ikke vil bruge lang tid på at få noget indenbords. Det kan fx være knækbrød, drikkeyoghurt, lidt frugt og nødder, havregrød eller lignende.

Lidt morgengymnastik

Det kan også være en mulighed at få strækket ud, sætte din krop i gang og måske løbe en lille tur, så du er frisk. Eller måske tager du cyklen på arbejde? Et lille, overskueligt træningsprogram kan være det, der giver dig en god morgen.

Måske er du mere til en stille start på morgenen? Så kan meditation måske være noget for dig. Få styr på tankerne, og slap af i det.

Prøv det!