Motion, du kan dyrke sammen med andre

Motion er efterhånden noget, som vi får proppet i hovedet. Det kan nemlig være uhyre vigtigt for din sundhed. Det kan dog også være en smule kedeligt. I hvert fald hvis du skal dyrke det helt alene. Motion kan dog sagtens gøres til noget socialt. I dette indlæg kommer vi med gode idéer til motion, du kan dyrke sammen med andre. Vi kommer ind på:

  • Løb
  • Vandreture
  • Fitness.

En rask løbetur i det fri

Når du skal i gang med motion, kan du tage en veninde eller flere med ud på en løbetur. Løb er en rigtig god måde at få motion på. Du har nemlig gang i hele kroppen for at få fremdrift. Det kan dog også være en rigtig god måde at komme væk fra hverdagen på.

Ved at løbe en tur med nogle veninder kan I få snakket om vind og vejr, og hvad der eller lige rør sig. Det kan være en hyggelig måde at komme i gang med fast motion, hvor I også plejer jeres venskab.

Det gode ved løb er, at I selv vælger, hvor turen skal gå hen. Derudover koster det heller ikke noget at løbe en tur sammen. Der er derfor flere gode fordele ved at vælge løb som en motionsform, når det også skal være socialt.

Vandreture i godt selskab

Det behøver ikke nødvendigvis at være fysisk hårde aktiviteter. Det kan sagtens være noget, der kræver lidt mindre kræfter, når du skal dyrke motion. I stedet for en løbetur kan du derfor vælge en vandretur i godt tempo.

Du kan tage nogle veninder med under armen, hvor I rigtig kan få snakket ud om sjove og seriøse ting. En gåtur kan være et godt alternativ til at mødes derhjemme og snakke. I kan sagtens have en kop kaffe med, hvis I typisk mødes til kaffe. I kan derfor kombinere flere forskellige ting, når I vælger at få motion med en gåtur.

Fitnesscenteret med en makker

Skal der lidt mere action til i forhold til aktivitetsniveauet, kan du vælge fitnesscenteret. Her kan du også lave en fast aftale med veninderne, hvor I har nogle bestemte dage, I træner sammen.

Det gode ved træningscenteret er, at I selv styrer, hvor hård og omfattende træningen skal være. I kan lave et hårdt program eller et knapt så hårdt program. Det smarte er, at I træner sammen. Der er derfor god tid til at snakke sammen ind imellem de forskellige øvelser.