Skal du ovenpå efter skade? Tag på bootcamp med andre kvinder

Bliver det ikke til noget med at lave calisthenics i lejligheden, og ruller du aldrig yogamåtten ud mere, lyder det til, at din træning skal foregå under andre rammer. Hjemmet er bare helt naturligt et dårligt sted at træne, da du er omringet af overspringshandlinger. Men hvor det oplagte alternativ er besøg i fitnesscentret, ønsker du dig måske mere forpligtende træning.

Tag på bootcamp – og få dit eget træningspas

Her kan du tage på bootcamp sammen med andre kvinder, hvor du omringer dig med folk, der også har ambitioner om en bedre krop, og får dit eget træningspas udarbejdet af lejrens kompetente trænere og fysioterapeuter. Alt sammen med en langt sundere krop til resultat.

Fleksible bootcamps med lang tidshorisont

Bootcamps strækker sig ofte over flere uger, måske måneder. Hvor der er faste træningstider, fx et par timer to-tre gange om ugen, er det ikke umuligt at forene bootcamp med almindelig arbejdsdag. Er du ved at rekonvalescere efter skade i bevægeapparatet, er bootcamp oplagt.

Når du har hoppet på en bootcamp, står du ikke alene. Du får ofte en personlig træner, der har til opgave at sørge for, at du når dine træningsmål. Vedkommende kan også hjælpe dig med effektiv genoptræning, hvis du skal ovenpå igen efter en knæ-, ryg- eller skulderskade.

Hav andre at sammenligne dig med

Hvor trænernes ekspertise selvfølgelig er rar at stå med, er det store trækplaster ved en bootcamp nærmest helt afgjort, at du får flere andre deltagere at sammenligne dig med. Ikke så meget hvad angår de specifikke træningsmål, men mere i forhold til engagementet og viljen til at komme gennem træningen. Så tøv ikke med at række ude efter en bootcamp i dit lokale fitnesscenter. Du får både en sundere krop, et sundere sind – og møder nye, interessante folk.