Sådan kommer du i bedre form, selvom du har en travl hverdag

Det kan lyde umuligt, men den er god nok. Du kan sagtens komme eller være i god form, selvom du har mange ting om ørene i hverdagene. Ofte handler det om overskud, lyst, motivation og prioriteringer, og at komme i god form og opretholde den kræver derfor, at du tager et kig indad og bliver bevidst om, hvad du egentligt bruger din tid på. Har du brug for inspiration og gode råd til, hvordan du får mere motion inkorporeret i din hverdag, så kan du få tips til netop det her.

Tag cyklen til og fra arbejde i stedet for bilen

Måske kommer du for sent op om morgenen, måske er børnene langsomme til at gøre sig klar, eller måske har du blot mindre overskud. I langt de fleste tilfælde er bilen den nemmeste løsning om morgenen, når alle skal ud ad døren på samme tid, men det er sjældent den bedste løsning, hvis man ønsker en aktiv livsstil. Eksempelvis kan du nemt få inkorporeret mere motion, hvis du fravælger bilen og tilvælger cyklen. Når dine børn er store nok, kan de også selv cykle afsted, og du kan derved prioritere dig og din livsstil mere og mere. Investér i en god cykel og kom i gang med omlægningen af dine dårlige vaner.

Gå flere ture og stå mere op

Det lyder banalt, men gåture og ståminutter kan gøre meget for dit generelle velvære og velbefindende. Gåture kan hjælpe dig med at holde dig i gang, og ståminutterne får blodet rundt i kroppen, hvilket især er alfa omega, hvis man har et stillesiddende arbejde – eksempelvis på et kontor eller lignende. Eksempelvis kan du bruge dine gåture til et frirum, hvis du har muligheden for at koble af og få styr på dine tanker, inden du skal sove. Det kan være en stor fordel.